Lobby împotriva interzicerii mașinilor pe benzină în California, în ciuda angajamentului față de electrificare

Lobby împotriva interzicerii mașinilor pe benzină în California, în ciuda angajamentului față de electrificare Sursa poza: ExpressPress

General Motors, liderul pieței auto din Statele Unite, a fost o vreme un susținător fervent al trecerii rapide la vehicule electrice, în special în California. Recent, însă, compania își schimbă direcția, cerând angajaților să facă lobby împotriva planurilor de interzicere a vânzării mașinilor noi pe benzină în acest stat în următorul deceniu.

Potrivit unui raport din Daily Mail, General Motors a transmis un e-mail alarmant către mii de angajați, lansând un apel urgent la acțiune: „Aveți nevoie de ajutorul vostru!”. Mesajul, citat de The Wall Street Journal, subliniază că „standardele de emisii care ignoră realitățile comerciale prezintă un risc major pentru afacerea noastră”.

California, un stat cunoscut pentru politicile sale stricte de mediu, a beneficiat de derogări federală care au permis implementarea unor standarde de emisii mai severe decât cele naționale. Această autoritate s-a concretizat într-un proiect ambițios, vizând ca până în 2035, toate mașinile noi vândute să fie vehicule cu emisii zero. O abordare similară a fost discutată și în Uniunea Europeană.

În ciuda țintelor ambițioase, provocările persistă

În pofida entuziasmului inițial, General Motors a întâmpinat dificultăți în atingerea proiecțiilor pentru vânzările de vehicule electrice. Deși s-a angajat să lanseze 400.000 de vehicule electrice până în 2024, compania a reușit să vândă doar puțin peste 114.000 în acel an. În prezent, vehiculele electrice reprezintă aproximativ șapte procente din vânzările totale de mașini noi în SUA.

Pe plan național, piața mașinilor electrice a înregistrat o scădere de cinci procente luna trecută, fapt care contrastează cu creșterea cu două cifre a vânzărilor de automobile noi, în general. Chiar și în California, unde acceptarea vehiculelor electrice este mai mare decât media națională, mașinile electrice și hibridele plug-in reprezintă doar aproximativ 20% din vânzări - semnificativ sub ținta de 35% stabilită de stat până în 2026.

GM rămâne dedicat electrificării, dar apără și diversitatea opțiunilor

Un purtător de cuvânt al General Motors a declarat pentru DailyMail.com că, în pofida acestei campanii de lobby, compania rămâne dedicată scopului electrificării. Totuși, GM subliniază importanța menținerii unor opțiuni diversificate pentru consumatori și continuă să investească masiv în noi tehnologii de baterii și inovații pentru fabricile din SUA.

În concluzie, această schimbare de strategie a General Motors evidențiază complexitatea tranziției către vehicule ecologice și nevoia de soluții care să echilibreze realitățile pieței cu obiectivele ambițioase de mediu. Într-o industrie în continuă evoluție, consumatorii, companiile și factorii decizionali trebuie să navigheze împreună către un viitor mai sustenabil, fără a neglija viabilitatea economică și antreprenorială.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"