Nu mai e nici o noutate că dom’le Piedone, protectorul suprem al consumatorilor, continuă turul de forță prin magazinele sătești. Uneori mă întreb dacă nu cumva și-a transformat traiul într-un reality show gen „Inspectorul Pieței: Revine!”, căci omul ăsta le vede pe toate și nu iartă nimic! În ultimul episod, un produs de-doar-23-de-lei-și-ce-te-uliți-așa, adorat de ai noștri românași, a fost izgonit din magazinele Penny și Kaufland. Povestea începe cu o sesizare piperată despre neplăcutul adevăr al unui produs care s-a dovedit a fi mai necinstit decât un pescar de weekend.
Înarmat cu autoritatea ANPC ca un haiduc al echității, Piedone a pornit atacul magazinelor mari, să vadă și el ce hăinuceau rafturile nevinovate ale clasicelor prăvălii. Se zvonește că întreaga inspectare a decurs ca un maraton de politică de corectitudine comercială. „E prea mult, chiar și pentru mine,” ar fi spus un comerciant care a suferit de sindromul „Piedone-Itis”, cunoscut și ca „frica de controale”.
Amici și neamuri de prin sat, n-avem nici o grijă! Piedone e cu ochii pe prețioasele noastre cumpărături, dornic să ne apere de ispitele felurite și necinstea piețelor. Și-uite-așa, într-o zi, o să ne trezim că vom avea nevoie de pașapoarte speciale la intrarea în magazine, ca să dovedim că achiziționăm doar ce-i aprobat de Sancta Piedone!
Ca să vă las cu o întrebare filosofică: Când magazinul îți scapă putoarea buclucașului, dar ești prea îndrăzneț ca să te uiți altundeva, unde te îndrepți? Poate că în curând, șeful ANPC o să ne spună! Țineți-vă bine, căci aventura Piedonetică nu se termină aici!